سرخط خبرها

جایزه فرهنگی و هنری «شهید منصوب» به گروه هنری شمسه رسید+ویدئو

  • کد خبر: ۱۹۶۲۹۹
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
جایزه فرهنگی و هنری «شهید منصوب» به گروه هنری شمسه رسید+ویدئو
پنجمین دوره جایزه فرهنگی و هنری شهید منصوب با معرفی ۲ تهیه کننده گروه هنری «شمسه» به عنوان منتخبان این دوره از جایزه، به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم معرفی پنجمین دوره جایزه فرهنگی و هنری شهید مهدی منصوب، امشب با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان، اهالی قلم و هنرمندان و خانواده معظم شهدا و با میزبانی پدر و مادر شهید مهدی منصوب در منزل این شهید در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با روز تولد این شهید برگزار شد، از میان ۶ اثر برگزیده هیات انتخاب، اثر برگزیده شایسته دریافت این جایزه معرفی شد.

بر اساس نظر هیات انتخاب جایزه، «محمود بازدار» طراح گرافیک و تولیدکننده آثار گرافیکی متعدد در واکنش به بلوای ۱۴۰۱ و طوفان الاقصی، «محمد جهان پا» کارگردان نمایش‌های «علیرضا» و «نوری در نیمروز» با موضوع زندگی و سیره شهیدان عاصمی و شوشتری، «نعمت الله سرگلزایی» کارگردان مستند «مادر» درباره شهید سید محمد حامد مسکون، «محمد حکم آبادی» نویسنده کتاب «عملیات احیا»، تهیه کنندگان گروه هنری شمسه شامل «هاشم مسعودی» و «مجتبی احسانی» برای تولید آثار متعدد ویدیویی و تصویری در حوزه انقلاب و مقاومت و «اکرم سادات میرتوانا» تصویرساز و خالق تصویرسازی پرده نقالی روایت زندگی و مبارزات حاج قاسم سلیمانی حایز شرایط دریافت این جایزه شناخته شدند که در نهایت، پنجمین جایزه شهید منصوب به گروه هنری شمسه رسید.

توصیه‌های رهبر انقلاب به خانواده شهدا، مبنای شکل گیری جایزه شهید منصوب شد

«احمد منصوری‌نژاد» مشهور به «احمد منصوب» برادر شهید مهدی منصوب و دبیر جایزه فرهنگی هنری شهید منصوب در این مراسم گفت: رهبر انقلاب اسلامی در زمان برگزاری کنگره شهدای استان خراسان رضوی در سال ۱۳۸۸ در حرم مطهر رضوی خطاب به خانواده شهدا فرمودند: «تصاویر شهدا را از دیوار منازل خود برندارید. این عکس‌ها باید بمانند و شما هم به شهدای خود افتخار کنید. شما خانواده شهدا در شعاع نفوذ خودتان به تبلیغ شهیدتان بپردازید.»

وی افزود: پس از آن، خانواده شهید منصوب تصمیم گرفتند جایزه شهید منصوب را برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و تقدیر از از اهالی فرهنگ و هنر که در بزرگداشت و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، مشخص کند. در نهایت نخستین دوره این جایزه در سال ۱۳۹۷ شکل گرفت و امسال هم به همین بهانه از جمعی از هنرمندانی که در جهت زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب فعالیت می‌کنند، تقدیر به عمل می‌آید.

مهمترین جایزه شهید منصوب، جریان سازی فکری و معنوی در میان هنرمندان است

«محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم به شهرآرانیوز گفت: مهمترین اثر این جایزه، جریان سازی فکری و معنوی در میان هنرمندان است و برای همه هنرمندان نیز مایه افتخار است.

وی افزود: هنرمندان گعده‌ها و گروه‌های زیادی برای تولیدات فرهنگی و هنری دارند و منزل شهید منصوب هم تبدیل به یکی از پاتوق‌ها و مراکزی شده است که به هنرمند متعهد و انقلابی و مروج فرهنگ ایثار و شهادت، برای فعالیت‌های مضاعف در این زمینه انگیزه می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->